Mijn favorieten

Aankoop

In 8 stappen zonder zorgen een nieuwe woning kopen

Stap 1. Kennismaking en Voorbereiding
Voordat u op zoek gaat naar een nieuwe woning, is het goed stil te staan bij de volgende vragen. Ga ik verbouwen of verhuizen? Wat zijn mijn woonwensen? Moet ik eerst kopen en dan verkopen? Wat is mijn huis waard? Wat zijn mijn financiële mogelijkheden? Antwoorden op deze en al uw andere vragen vindt u samen met ons. In een vrijblijvend gesprek maken wij graag kennis met u en bespreken wij als aankoopmakelaar met u uw woonwensen en de mogelijkheden.

Stap 2. Van Zoeken naar Vinden
Nadat u voor uzelf bepaald heeft waar en hoe u wilt wonen en wat de financiële consequenties hiervan zijn, kunt u op zoek naar een nieuwe woning. Meestal start de zoektocht op internet via de diverse woning sites. Heeft u eenmaal een woning gevonden, verken dan eerst de woonomgeving. Heeft u een goede eerste indruk gekregen van de woning? Bel ons dan voor interessante tips en achtergrond-informatie over de woning en maak vervolgens een afspraak voor een eerste bezichtiging. Ons werkgebied is West-Friesland, maar ook daarbuiten kan uiteraard gezocht worden.

Stap 3. De Bezichtiging
Tijdens de eerste bezichtiging is het goed om uw gevoel te laten spreken en uw ogen goed de kost te geven. Let op de grote lijnen en ga niet teveel op details in. Past de indeling? Hoe is het onderhoud? Is de tuin groot genoeg? Kortom: voldoet de woning aan uw woonwensen? Is dit het geval, schakel ons dan in voor een deskundig advies over alle bijzonderheden en de juiste waarde van de woning. U krijgt zekerheid over de bouwkundige en juridische situatie en voorkomt dat u teveel betaalt voor de woning. Een geruststellende gedachte.

Stap 4. De Onderhandeling
Nadat we voor u uitgebreid onderzoek hebben gedaan naar alle bijzonderheden over de woning, is het tijd om met u de onderhandelingstactiek te bepalen. Na het uitbrengen van het openingsbod namens u, wordt aan de hand van de reactie van de verkoper in overleg met u het vervolgbod besproken. Ons doel is het behalen van een zo laag mogelijke aankoopprijs tegen, voor u, zo gunstig mogelijk voorwaarden. Dankzij onze kennis en ervaring bent u verzekerd van een goed en deskundig advies en bespaart daarmee geld, tijd en zorgen.

Stap 5. De Overeenkomst
Naast de prijs, moet er ook overeenstemming bereikt worden over de aanvaardingsdatum, eventuele ontbindende voorwaarden en de overname van roerende zaken. Als dit een feit is, is de koop mondeling gesloten en wordt er door de verkoper een koopovereenkomst opgemaakt. Deze wordt door ons nauwkeurig gecontroleerd en uitvoerig met u doorgesproken. Pas als alles duidelijk is, kan de overeenkomst door u getekend worden. Wij zorgen ervoor dat in goed overleg met u het verdere verloop van het proces vlekkeloos verloopt.

Stap 6. De Financiering
Nadat de koopovereenkomst door u ondertekend is, is het zaak om uw financiering definitief rond te maken. Aan de hand van de koopsom, eventuele verbouwplannen, uw eventuele eigen geld (overwaarde vorige woning) en de zogenaamde kosten koper (de kosten van de kadastrale inschrijving, overdrachtsbelasting en uw notariskosten voor het transport), kunnen wij samen met u precies vaststellen welk bedrag u aan hypotheek nodig heeft Zoekt u nog een hypotheekadviseur of wilt u graag een second opinion? Wij helpen u graag verder!

Stap 7. Tussen koopovereenkomst en notaris
Het belangrijkste na ondertekening van de koopovereenkomst is het regelen van uw financiering. Heeft u dit achter de rug, dan wordt het tijd om u zelf voor te bereiden op de verhuizing. Kuin Makelaardij heeft de beschikking over tal van nuttige checklisten en verhuistips.

Stap 8. De Overdracht
Voor de overdracht krijgt u van de notaris ter beoordeling alle stukken. Wij controleren deze nauwkeurig voor u. Het is gebruikelijk dat u als koper voor de overdracht de woning mag inspecteren. Wij verzorgen voor u deze afspraak met de verkoper en zijn hierbij ook aanwezig. Na deze inspectie kan de verkoop bij de notaris definitief gemaakt worden. Wij zijn bij deze afspraak aanwezig om er zeker van te zijn dat alles voor u goed geregeld is.

Ook na de overdracht staan wij voor u klaar voor vragen.

Ons tarief
Het volledige aankooptraject zoals hierboven omschreven regelen wij voor u voor € 995,= inclusief BTW.

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring